Takaisin etusivulle

Ajankohtaista kaavoituksessa

Voimassa olevat yleiskaavat kunnan karttapalveluun

Siilinjärven kunta toteutti yhdessä Varkauden ja Pieksämäen kaupunkien kanssa Valtiovarainministeriön rahoituksella hankkeen, jossa luotiin voimassa olevista yleiskaavoista digitaalinen ajantasayleiskaava. Ajantasayleiskaava mahdollistaa kaavatietouden siirtämisen myöhemmin valmistumassa olevaan valtakunnalliseen kaavatietomalliin osaksi rakennetun ympäristön tietojärjestelmää (Ryhti).

Hankkeen Loppuraportti

Yleiskaavat ovat nyt helposti löydettävissä Siilinjärven karttapalvelusta. https://kartta.siilinjarvi.fi/ims Vasemman reunan 2D-painonapista valitaan ”yleiskaava”, jolloin ajantasayleiskaava tulee näkyviin kartalle. Valitsemalla lisäksi vasemmalta karttatasonapista karttalehden ”Voimassa olevat yleiskaavat” saa (keltaisella hehkutetuilla kaava-alueilla) kaavaa napauttamalla esiin voimassa olevasta kaavasta mm. merkinnät ja määräykset, kaavaselostuksen ja alkuperäisen pdf-karttatiedoston.

Kasurila 4, Asemakaava ja asemakaavan muutos, kaavatunnus 749 5601

Simppa, Asemakaava ja asemakaavan muutos, kaavatunnus 749 6203

Kaavat ovat tulleet voimaan 4.1.2024 ja aineistot ovat katsottavissa voimassa olevat asemakaavat -sivuilla.

Voimassa olevat asemakaavat

Meneillään olevien kaavahankkeiden aineistoja on katsottavissa nähtävillä ja vireillä olevat kaavat -sivuilla.

Muista ajankohtaisista kaavoitushankkeista kerrotaan kaavoituskatsauksessa.