Kunnanhallitus
Kunnanhallitus valvoo kunnan etua, edustaa kuntaa ja käyttää kunnan puhevaltaa. Kunnanhallitus edustaa kuntaa työnantajana ja vastaa kunnan henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi kunnanhallituksen toimivaltaan kuuluu kunnan palvelutoiminnan, hallinnon ja henkilöstön kehittäminen ja yhteensovittaminen, kaavoitus, maankäyttö- ja elinkeinopolitiikka, edunvalvonta ja sidosryhmäsuhteiden hoito. Kunnanhallitus ohjaa kunnan viestinnän kokonaisuutta ja vastaa sen strategisista linjauksista.
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa: etunimi.sukunimi@siilinjarvi.fi
Kunnanhallituksen puheenjohtajisto 2025–2029
puheenjohtaja Kari Ojala (Kok.)
1. varapuheenjohtaja Heikki Konttinen (Kesk.)
2. varapuheenjohtaja Ulla Santti (Vihr.)
Kunnanhallitus 2025–2029
jäsen / henkilökohtainen varajäsen
Maria Aropelto / Sanna Siirilä / (Kesk.)
Heikki Konttinen / Seppo Kiiski / (Kesk.)
Tommi Jäppinen / Matti Venäläinen (Kesk.)
Henna Hiltunen / Mervi Nykänen (Kok.)
Tuulikki Hynynen / Miina Morko (SDP)
Kari Ojala / Vesa Pennanen (Kok.)
Ulla Santti / Heikki Jääskeläinen (Vihr.)
Katariina Syväys (SDP) (2025–2027) / Milla Ollikainen (2025–2027). Milla Ollikainen (2027–2029) / Katariina Syväys (2027–2029)
Kauko Ylikärppä / Kari Repo (Kesk.)
Kunnanhallituksen esittelijä ja sihteeri
Kunnanjohtaja Janne Airaksinen (p. 044 740 1101, janne.airaksinen(at)siilinjarvi.fi) toimii kunnanhallituksen esittelijänä ja hallintopäällikkö Petra Kajanus (p. 044 740 1104, petra.kajanus(at)siilinjarvi.fi) hallituksen sihteerinä ja kokousten pöytäkirjanpitäjänä.
Muut läsnäolo- ja puheoikeutetut / kunnanhallitus
Kunnanvaltuuston puheenjohtajistolla (Päivi Hiltunen, Merja Rautiainen ja Henri Uljonen) on läsnäolo- ja puheoikeus kunnanhallituksen kokouksissa samoin kuin talousjohtajalla (Ristikangas Petteri).
Yleistä kunnanhallituksen kokouksista sekä esityslistoista ja pöytäkirjoista
Kunnanhallituksen kokoukset ovat suljettuja. Kunnanhallitus kokoontuu päättäminään aikoina ja paikassa. Kokous pidetään myös, milloin puheenjohtaja katsoo kokouksen tarpeelliseksi tai enemmistö toimielimen jäsenistä tekee puheenjohtajalle esityksen kokouksen pitämisestä ilmoittamansa asian käsittelyä varten. Tällöin puheenjohtaja määrää kokousajan. Puheenjohtaja voi perustellusta syystä peruuttaa kokouksen. Kuluvan vuoden kokousajankohdat on lueteltu jäljempänä.
Kunnanhallituksen esityslistat julkaistaan kunnan verkkosivuilla ja ne ovat luettavissa kohdassa ”Esityslistat ja pöytäkirjat”. Esityslistat julkaistaan kokousta edeltävän viikon keskiviikkona. Kunnanhallituksen pöytäkirjat tarkastetaan heti kokouksen päättymisen jälkeen. Pöytäkirjat pidetään heti tarkastamisen jälkeen yleisesti nähtävänä kunnan verkkosivuilla.
Pöytäkirjanotteita kunnanhallituksen päätöksistä voi pyytää kunnan kirjaamosta (044 740 1110, kirjaamo@siilinjarvi.fi). Asianosaisille (henkilöille ja tahoille, joiden oikeutta, velvollisuutta tai etuutta on käsitelty) lähetetään pöytäkirjanote automaattisesti.
Kunnanhallituksen postiosoite
Siilinjärven kunta/Kirjaamo
PL 5, 71801 Siilinjärvi
kirjaamo(at)siilinjarvi.fi
Luottamushenkilöiden palkkionmaksu
- Hallintosääntö (luku 18 ”Luottamushenkilöiden taloudellisten etuuksien perusteet”. Hallintosäännön löydät strategia ja säännöt – sivuilta.
- Palkkiosäännön soveltamisohje.
Luottamushenkilön perustietolomake
Matkalaskulomake (Luottamushenkilöiden erillismatkat ym. kustannukset)
Syyskauden kokoukset 2025
- ma 11.8. klo 14.00 alkaen
- ma 25.8. klo 14.00 alkaen
- ma 8.9. klo 14.00 alkaen
- ma 22.9. klo 14.00 alkaen
- ma 6.10. klo 14.00 alkaen
- ma 27.10. klo 14.00 alkaen
- ma 10.11. klo 14.00 alkaen
- ma 24.11. klo 14.00 alkaen
- ti 25.11. klo 14.00 alkaen
Lisäksi kunnanhallitus kokoontuu tarvittaessa. Kunnanhallituksen kokouspaikka ilmoitetaan kokouskutsussa.
Kunnanhallituksen edustajat lautakunnissa 2021-2025 (toimikausi 2025-2029 päivitetään myöhemmin)
Sivistyslautakunta: Tommi Jäppinen
Tekninen lautakunta: Aki Partanen
Kuopion seudun joukkoliikennelautakunta: Keijo Ryynänen, varalla Päivi Hiltunen
Varsinaisen edustajan ollessa estyneenä kunnanhallituksen puheenjohtaja nimeää varaedustajan.