Siilinjärvi » Kuntainfo » Ajankohtaista » Yaran kipsin läjitysalueen laajennuksen YVA-menettely

08.03.2018 | Yaran kipsin läjitysalueen laajennuksen YVA-menettely

Pohjois-Savon ELY-keskus on 7.3.2018 antanut yhteysviranomaisen lausunnon Yara Suomi Oy:n Siilinjärven toimipaikan kipsin läjitysalueen laajennusta koskevasta ympäristövaikutusten arviointiohjelmasta (YVA-ohjelma). Lausuntoon voi tutustua verkossa osoitteessa http://www.ymparisto.fi/yarankipsilajitysYVA. Kyseiseen osoitteeseen koostetaan myös muu YVA-menettelyn aikana syntyvä viranomaisaineisto.

11.1.2018

Yara Suomi Oy:n Siilinjärven toimipaikan kipsin läjitysalueen laajennussuunnitelmia käsittelevä ympäristövaikutusten arviointimenettely (YVA-menettely) on käynnistynyt. Hankkeen eri toteutusvaihtoehtoja sekä tulevaa ympäristövaikutusten arviointia esittelevä ympäristövaikutusten arviointiohjelma on nähtävissä verkossa osoitteessa www.ymparisto.fi/yarankipsilajitysYVA. Arviointiohjelma on lisäksi nähtävillä Siilinjärven kunnantalolla ja Pohjois-Savon ELY-keskuksessa 11.1.2018 alkaen. Kaikki voivat esittää mielipiteensä nyt nähtävillä olevasta arviointiohjelmasta. Mielipiteet tulee toimittaa kirjallisena Pohjois-Savon ELY-keskukselle viimeistään 12.2.2018. Mielipiteen voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen kirjaamo.pohjois-savo(at)ely-keskus.fi tai postitse osoitteeseen Pohjois-Savon ELY-keskus, Kallanranta 11, PL 2000, 70101 Kuopio. Mielipiteiden esittämiselle varatun ajan päättymisen jälkeen Pohjois-Savon ELY-keskus antaa oman lausuntonsa arviointiohjelmasta. Ohjelma ja ELY-keskuksen siitä antama kokoava yhteysviranomaisen lausunto toimivat pohjana tulevassa ympäristövaikutusten arvioinnissa.

Kipsin läjitysalueen laajennushanketta ja ympäristövaikutusten arviointia esitellään yleisötilaisuudessa, joka pidetään Siilinjärven Ahmon koulun auditoriossa (Ahmontie 1, Siilinjärvi) torstaina 18.1.2018 klo 18 - 20.